Onze School

De Zevenster is de enige school aan de oostzijde van het dorp Denekamp. Op dit moment bezoeken rond de 300 leerlingen dagelijks onze school.

We werken met een leerstofjaarklassensysteem waarbinnen we zoveel mogelijk op maat differentiëren. Als schoolteam zijn we verantwoordelijk voor het onderwijsproces. We proberen het eigenaarschap voor de eigen ontwikkeling zoveel mogelijk bij de leerling zelf neer te leggen. Door kinderen in de groep goed te volgen in de ontwikkeling zijn we in staat ons aanbod specifieker in te richten. Hierdoor ontstaat er meer maatwerk dat past bij wat kinderen nodig hebben om zich verder te kunnen ontwikkelen.

We wensen voor al onze kinderen een veilige school, waar ze zich optimaal kunnen ontwikkelen. De Zevenster is een katholieke school, die ook open staat voor niet-katholieke kinderen. De school is gelegen in de wijk de Kerkeres en bevindt zich tegenover het recreatiegebied ’t Goor. We zijn samen sterk in het ontwikkelen van uitdagend onderwijs waarin het kind zich veilig voelt. We willen kinderen uitdagen op eigen niveau, waarbij ‘passend onderwijs’ daadwerkelijk inhoud krijgt. Dat doen we door onderwijsbehoeften van kinderen in kaart te brengen en ons onderwijs daarop in te richten.

De komende jaren nemen wij onze intrek in een gloednieuw gebouw. Deze zal gebouwd worden op een mooie plek vlak bij ons huidige gebouw.

Sinds het schooljaar 2013-2014 zijn de Zevenster (Denekamp), Willibrord (Noord-Deurningen) en Maria (Beuningen) met elkaar verbonden in een onderwijsgemeenschap met één directie. De scholen werken op verschillende gebieden samen, maar behouden hun eigenheid.

Wij ontvangen u graag in onze school!

Namens het team van de Zevenster
Sabine Wessels (locatieleider)
Rob van der Vegt (directeur)